Nahoru Vzor A: Smlouva o poskytnutí servisu
Stáhnout
vzor
Smlouva o poskytování
servisu
(uzavřená podle 262 odst. 2 ObchZ)
I.
Smluvní strany
-
Objednatel servisu:
................................................................
(obchodní
firma, sídlo, popřípadě místo podnikání, identifikační číslo, popřípadě
bankovní spojení)
Jednající:
................................................................
(uvést
fyzickou osobu jednající jménem podnikatele s uvedením funkce)
(dále
jen objednatel servisu)
-
Nositel servisu:
................................................................
(obchodní
firma, sídlo či místo podnikání, identifikační číslo, popřípadě bankovní
spojení)
Jednající:
................................................................
(uvést
jméno fyzické osoby jednající jménem podnikatele s uvedením
funkce)
(dále jen nositel servisu)
II.
Předmět smlouvy
-
Předmětem této smlouvy je poskytování záručního i
pozáručního servisu za podmínek dohodnutých v této smlouvě ve prospěch třetích
osob, kterým objednatel servisu prodává zboží.
-
Seznam zboží prodávaného objednatelem servisu třetím
osobám je obsažen v příloze č. 1 k této smlouvě tvořící součást smlouvy.
-
Veškeré změny zboží uvedeného v příloze č. 1 k této
smlouvě je objednatel servisu povinen před započetím jejich prodeje nositeli
servisu písemně oznámit. Doručením oznámení o změnách v rozsahu zboží uvedeného
v příloze č. 1 dochází k rozšíření či zúžení zboží, na které nositel servisu
poskytuje služby podle této smlouvy. Podrobnější podmínky jak poskytovat servis
na změny v příloze č. 1 obsahují další ustanovení této smlouvy.
-
Za poskytování servisu ve prospěch jeho objednatele
přísluší nositeli servisu odměna dohodnutá v této smlouvě a splatná za podmínek
podle této smlouvy.
III.
Povinnosti objednatele
servisu
-
Objednatel servisu prohlašuje, že zboží uvedené v příloze
č. 1 tvořící součást této smlouvy je plně způsobilé k prodeji podle příslušných
právních předpisů. V případě, že by bylo zjištěno, že prodané zboží nesplňuje
podmínky jeho prodeje podle příslušných právních předpisů České republiky a
Evropské unie, jdou veškeré škody způsobené tímto zbožím třetím osobám na vrub
objednatele servisu, pokud by příčinou škody nebyly současně i vadně poskytnuté
služby nositelem servisu.
-
Objednatel servisu prohlašuje, že o existenci smluvního
vztahu s nositelem servisu bude každého kupujícího písemně informovat takovým
způsobem, že při koupi zboží uvedeného v příloze č. 1 či zboží dodaného na
základě změn této přílohy, bude třetí osoba (kupující) plně informována o tom,
že veškeré své nároky z titulu záruky za vady dodaného zboží, je povinna
uplatňovat u nositele servisu.
-
Objednatel servisu zaručuje, že před podpisem této smlouvy
plně seznámí nositele servisu s rozsahem poskytovaných práv ve prospěch
kupujících z titulu vadného plnění. Nositel servisu zároveň podpisem této
smlouvy potvrzuje, že s rozsahem práv odpovědnosti za vady ve prospěch
kupujícího byl objednatelem servisu plně seznámen.
-
Pokud by od podpisu této smlouvy poskytoval objednatel
servisu ve prospěch kupujícího jiná práva z odpovědnosti než ta, se kterými byl
před podpisem této smlouvy nositel servisu seznámen, je povinen je nositeli
servisu bez zbytečného odkladu písemně oznámit. Pokud tak neučiní a kupující
bude tímto opomenutím objednatele servisu poškozen, odpovídá za vzniklou škodu
vůči kupujícímu objednatel servisu.
-
Objednatel servisu zaručuje, že bude mít k dispozici
dostatečné množství zboží potřebného k reparaci vadného plnění na základě
reklamace zákazníka, popřípadě dostatečné množství zboží potřebné k poskytování
pozáručního servisu.
-
Objednatel servisu se zavazuje, že na své náklady
zabezpečí pro pracovníky nositele servisu školení o vlastnostech zboží
obsaženého v příloze č. 1 a o vlastnostech zboží, kterými bude příloha č. 1 ve
smyslu této smlouvy doplněna. Zároveň se objednatel servisu zavazuje, že
zabezpečí bez zbytečného odkladu nositeli servisu veškeré informace o
připravovaných inovacích v dodávaném zboží tak, aby byl nositel servisu schopen
poskytovat řádně a včas služby ve prospěch kupujících podle této smlouvy.
-
Smluvní strany prohlašují, že součástí této smlouvy jsou
servisní podmínky objednatele servisu, které tvoří přílohu č. 2 a součást této
smlouvy.
IV.
Poskytování záručního
servisu
-
Nositel servisu se zavazuje, že bude od kupujících
přijímat jejich reklamace týkající se zboží dodaného na základě kupní smlouvy
objednatelem servisu.
-
Za oprávněnou reklamaci se pokládá jakýkoli úkon
kupujícího, kterým prokáže, že od objednatele servisu určité zboží koupil,
pokud tento úkon bude učiněn nejpozději poslední den záruční lhůty, která
počíná běžet od dodání zboží.
-
Nositel servisu prohlašuje, že bude při přijímání
reklamací rozlišovat mezi těmi kupujícími, jimž bylo zboží dodáno na základě
kupní smlouvy podle občanského a podle obchodního zákoníku. Základním
rozlišovacím znakem mezi dvěma druhy kupujících bude doklad, na základě kterého
bylo zboží dodáno a zaplaceno (dodací list, faktura, účet či jiný podobný
doklad). V případě pochybností o způsobu vyřízení reklamace ve smyslu
občanského či obchodního zákoníku je zhotovitel servisu povinen bez zbytečného
odkladu se obrátit na objednatele servisu, jehož stanovisko pro vyřízení
reklamace bude závazné.
-
V případě, že nositel reklamace včasnou a řádnou reklamaci
kupujícího uzná, má právo ve smyslu servisních podmínek a zákona rozhodnout o
způsobu vyřízení reklamace. Pouze v případě, kdy by kupující žádal zrušení
smlouvy a vrácení celého dodaného zboží či žádal výměnu vadného zboží za
bezvadné, je nositel servisu povinen bez zbytečného odkladu vyžádat o tomto
způsobu vyřízení reklamace včasné a písemné stanovisko objednatele servisu.
-
V případě, že by se později ukázalo, že reklamace
kupujícího nebyla oprávněná a tedy neměl právo na její kladné vyřízení
zhotovitelem servisu, jdou veškeré náklady vzniklé z tohoto právního úkonu na
vrub nositele servisu. Případné spory mezi objednatelem a nositelem servisu,
které se nepodaří vyřešit smírnou cestou, budou řešeny způsobem dohodnutým v
této smlouvě.
-
Objednatel servisu je povinen v případě, kdy reklamace
kupujícího bude vyřizována opravou, zabezpečit dostatečné množství materiálu
potřebného k provedení opravy. Pokud uvedený materiál bude dodán opožděně či
nebude dodán v bezvadné kvalitě, jdou veškeré škody takto vzniklé na vrub
objednatele servisu.
-
V případě, že bude zákazník ve smyslu servisních podmínek
a zákona požadovat slevu z ceny dodaného zboží jako způsob vyřízení reklamace,
je nositel servisu oprávněn slevu poskytnout v určité výši jen tehdy, obdrží-li
k tomu včasný písemný souhlas objednatele servisu. Pokud se později ukáže, že
nositel servisu jednal bez tohoto písemného včasného souhlasu či slevu poskytl
neoprávněně, jdou veškeré náklady takto vzniklé k tíži nositele servisu.
-
V případě, že objednatel servisu souhlasí s poskytnutím
slevy ve výši požadované či dohodnuté s kupujícím, je povinen bez zbytečného
odkladu požadovanou slevu poskytnout kupujícímu, a to ve formě a způsobem
dohodnutým mezi nositelem servisu a kupujícím (hotovostně, bezhotovostně na
účet atd.).
V.
Poskytování pozáručního
servisu
-
Objednatel servisu na základě této smlouvy zaručuje, že
kupující, kterým bude prodáno zboží objednatelem servisu, budou informováni o
tom, že mají možnost objednat pozáruční servis dodaného zboží u nositele
servisu.
-
Nositel servisu bude za tím účelem uzavírat s kupujícími
individuální smlouvy řídící se občanským či obchodním zákoníkem v závislosti na
právním postavení…