Městský soud v Praze
(pracoviště Slezská)
Slezská 9
120 00 Praha 2
Dvojmo
Žaloba o stanovení povinnosti změnit
obchodní firmu
Přílohy:
-
plná moc na JUDr. Jaroslava Svobodu udělená žalobcem pro
zastupování ve věci
-
výpis z obchodního rejstříku žalobce
-
výpis z obchodního rejstříku žalovaného
-
výtisk prezentace žalobce na jeho www stránkách
-
výtisk prezentace žalovaného na jeho www stránkách
-
reklamní materiál žalobce "Karavan Servis, s.r.o. – co
nabízíme?“
-
reklamní materiál žalovaného "Caravan Service, s.r.o. –
profil společnosti“
-
dopis od dodavatele elektrické energie adresovaný
žalovanému, který byl omylem doručen žalobci
I.
Žalobce, Karavan Servis, s.r.o., je společností
založenou dne 19. srpna 1999, jejíž hlavní náplní činnosti je provozování
půjčovny obytných přívěsů. Tyto služby žalobce poskytuje již od svého založení
a postupem času se stal jedním z nejvýznamnějších poskytovatelů tohoto druhu
služeb v oblasti Prahy.
Žalovaný, Caravan Service, s.r.o., je společnost
založená v únoru roku 2006 a nabízející služby, jejichž rozsah a povaha je
identická se službami, které poskytuje žalobce.
Důkaz:
-
výpis z obchodního rejstříku žalobce
-
výpis z obchodního rejstříku žalovaného
-
výtisk prezentace žalobce na jeho www stránkách
-
výtisk prezentace žalovaného na jeho www stránkách
-
reklamní materiál žalobce "Karavan Servis, s.r.o. – co
nabízíme?“
-
reklamní materiál žalovaného "Caravan Service, s.r.o. –
profil společnosti“
II.
Žalovaný nabízí veřejnosti stejné služby jako žalobce, přičemž
se u potenciálních spotřebitelů snaží vyvolat dojem, že tyto služby jsou ve
skutečnosti poskytovány žalobcem, čímž se žalovaný snaží parazitovat na
dlouhodobě a nákladně budované reputaci žalobce u spotřebitelů. K tomu žalovaný
využívá svou záměrně zvolenou obchodní firmu "Caravan Service, s.r.o.“, která
je z pohledu veřejnosti (tj. průměrného spotřebitele) zaměnitelná s obchodní
firmou žalobce "Karavan Servis, s.r.o“, a dále podobnou grafickou úpravu
prezentace na svých www stránkách, jakou má žalobce. Ta spočívá v podobném
grafickém rozvržení www stránek a užití podobných barev.
Žalovaný se tedy snaží parazitovat na dobré pověsti, kterou
žalobce požívá v oblasti půjčování obytných přívěsů veřejnosti, a kterou
žalobce v průběhu času s velkými náklady vybudoval. V letech 2001 až 2005 vydal
žalobce na marketingové aktivity sloužící k propagaci jeho obchodní
značky"Karavan Servis“ tyto finanční prostředky:
Je tedy patrné, že žalobce vynaložil významné finanční
prostředky na to, aby se dostal do povědomí veřejnosti – potenciálních
zákazníků. Je nepřijatelné, aby plody tohoto úsilí sklízel žalovaný tím, že by
se mu podařilo vzbudit u zákazníků dojem, že jím nabízené služby jsou službami
poskytovanými žalobcem.
To, že obchodní firma žalovaného "Caravan Service, s.r.o.“ je
skutečně zaměnitelná s obchodní firmou žalobce "Karavan Servis, s.r.o.“,
dokládá dopis od společnosti Pražská energetika, a.s. ze dne 25. 4. 2006,
obsahující fakturu za dodávky elektrické energie, který je adresován
žalovanému, nicméně společností Česká pošta s.p. byl v důsledku matoucí
obchodní firmy žalovaného omylem doručen žalobci.
Výše uvedeným jednáním se žalovaný dopustil nekalé soutěže ve
smyslu § 44 a násl. obchodního zákoníku, protože toto jeho jednání
je jednáním v hospodářské soutěži, které je v rozporu s dobrými mravy soutěže a
je způsobilé přivodit újmu jinému soutěžiteli, konkrétně žalobci.
Kromě generální skutkové podstaty obsažené v § 44 naplňuje
jednání žalovaného rovněž znaky jedné či více demonstrativních skutkových
podstat obsažených v následujících paragrafech obchodního zákoníku, a to: